Pokeri & Fitness: Jarin ruokavinkit pokerinpelaajalle

Share:
3 lokakuu 2013, Tehnyt: PokerListings.fi
Pokeri & Fitness: Jarin ruokavinkit pokerinpelaajalle

Uudessa Pokeri & Fitness –blogissa esittelemme suomalaisten kunto- ja fitnessammattilaisten neuvoja kuinka pysyä kunnossa ja syödä oikein, jotta saa itsestänsä mahdollisimman paljon irti pokeria pelatessa.

Ensimmäisenä haastattelimme Monnaa, joka antoi treenivinkkejä pelaajille. Elina teki grindaajalle kunto-ohjelman.

Tässä blogissa bodari Jari Autere antaa meille neuvoja miten syödä hyvin ja minkälaista liikuntaa kannattaa harrastaa, jotta pysyy kondiksessa grindausta ja pokeriturnauksia varten.

Minkälaista ruokavaliota ehdottaisit maksimaalisen keskittymiskyvyn saavuttamiseksi pitkiä pokeriturnauksia varten?

Ruokavalion olisi syytä olla vähähiilihydraattinen. Jos syö ison määrän hiilihydraatteja, alkaa takuuvarmasti vähän ajan kuluttua nukuttaa.

Proteiinit pitävät hiilihydraatteja paremmin nälkää loitolla. Perusvoileipä ei ole paras mahdollinen välipala.

Kuinka monta ateriaa olisi hyvä nauttia päivän aikana?

Ateriaväli olisi syytä pitää kohtalaisen lyhyenä ja annokset sitä myöten pieninä. Kun syö päivän mittaan tasaisesti pieniä annoksia ruokaa, pysyy verensokeri- ja insuliinitasot tasaisina sekä vireystaso hyvänä eikä ala väsyttää kesken turnauksen.

Päivän aikana olisi hyvä nauttia ainakin kuusi ateriaa, joista ainakin puolet lämpimiä ruokia sisältäen lihaa/kanaa/kalaa ja vaikka pienen määrän riisiä tai pastaa ja reilusti salaattia.

Lämpimien ruokien lisäksi on hyvä syödä aamupala, välipala ja iltapala. Näiden olisi syytä olla jotain muuta kuin voileipä ja kuppi kahvia.

Hyvistä rasvoista ei kannata liikaa tinkiä, sillä rasvahapoilla, esimerkiksi omega 3:lla on suotuisia vaikutuksia muistin toimintaan. 

Pokerinpelaajat istuvat paljon grindatessaan tai pitkien pelisessioiden aikana. Minkälainen liikunta olisi tämän vastapainoksi hyvä?

Istuu sitten paljon tai tekee muuta työtä, kannattaa omasta kunnosta pitää huolta.

Kun peruskunto on hyvä, jaksaa huomattavasti paremmin myös arjen askareissa eikä väsytäkään niin paljon, vaan on pirteä ja energinen olo. Kannattaa siis pyrkiä liikkumaan ainakin muutaman kerran viikossa.

Hyötyliikunta on tietysti mukava juttu, rappusten kiipeäminen ja kauppaan käveleminen - mutta ei niillä kuntoa kohoteta, tarvitaan ihan oikeaa liikuntaa.

Erilaisia liikuntamuotoja löytyy vaikka kuinka paljon. Jos lenkillä käyminen tai ryhmäliikunta ei tunnu omalta, voi suunnata vaikka seinäkiipeilemään tai tankotanssimaan.

Jos aika on rajallisra ja liikkumisen pitäisi tapahtua omien aikataulujen mukaan, suosittelen suuntaamaan kuntosalille. Siellä riittää vaihtoehtoja ihan kaikille ja kaikentasoisille ja lyhyestäkin treenistä saa kyllä tehoja irti.

Share:

Täytä vaadittavat kentät!

Lähetys epäonnistui!

Odota 3 minuuttia kommentoidaksesi uudestaan

Ei kommentteja

Bloggaajat

Blogi: Battle of Malta

Blogi: Battle of Malta

PokerListingsin joka vuotisen pokeriturnauksen kuumimmat päivitykset luet täältä!

Viimeisimmät kirjoitukset  
Omaha-elämää

Omaha-elämää

Perheellinen PLO-ammattilainen GGaRJ-nimimerkin takaa kertoo peleistä ja elämästään

Viimeisimmät kirjoitukset  
Pokeri & Viihde -blogi

Pokeri & Viihde -blogi

Viihteellisempää sisältöä pokerista ja vähän sen vierestä
Viimeisimmät kirjoitukset  

Blogitagit