Limit Seven-Card Stud

Limit Seven-Card Stud saattaa olla pelatuin pokeriversio maailmassa. Tämä johtuu suuresta määrästä amerikkalaisia, jotka pelaavat peliä sekä kasinoilla että kotipeleissä. Peli on huomattavasti suositumpi Yhdysvalloissa kuin Euroopassa. Texas Hold'em tosin kirii voimakkaasti ja voi olla, että se on jo suosiossa ohittanut Studin pokerin suosituimpana muotona. Stud on myös suosittu turnauspeli ja isoimmissa turnauksissa järjestetään joka vuosi myös muutama Seven-Card Stud tapahtuma.

Limit Seven-Card Stud, käteispeli

  • Avainasiat ja yleisimmät virheet
  • Pelaaminen kolmannen jaetun kortin jälkeen
  • Aloituskädet

Tämän artikkelin tarkoituksena on auttaa aloittelevia pelaajia parantamaan peliään Limit Seven-Card Studissa. Tarkoituksena on ohjeistaa perusvarmaan, tiukkaan ja aggressiiviseen tyyliin. Artikkelissa puhutaan sen puolesta, että perusvarmaa peliä tasapainotetaan sopivasti bluffeilla ja semi-bluffeilla sekä erityisesti keskitytään kolmanteen pöytään ilmestyvän kortin jälkeiseen peliin, sillä se on panostuskierroksista kaikkein tärkein.

Jos pelaat oikein kolmannella kortilla, kohtaat huomattavasti vähemmän vaikeita päätöksiä seuraavilla kierroksilla, sillä peli muuttuu edetessään äkkiä hyvin monimutkaiseksi ja vaikeasti analysoitavaksi.

Seven-Card Stud on hyvin strateginen peli, joka vaatii paljon taitoa ja itsekuria ja jossa pelaajien on jatkuvasti tasapainoiltava monen tekijän kanssa yhtä aikaa. Peliä on vielä hankalampi analysoida kuin Texas Hold'emia, sillä Stud sisältää yhden panostuskierroksen enemmän.

Kuten pokerin kaikissa muodoissa, säännöistä löytyy poikkeuksia ja tässä artikkelissa esitellyt näkökulmat pitää ymmärtää vain yleisiksi suuntaviivoiksi. Jos haluat olla todella menestyksekäs pelaaja, sinun on kyettävä tekemään poikkeuksia ja käyttämään harkintakykyäsi, kun arvioit mikä on paras mahdollinen peli kyseisessä tilanteessa. On käytännössä mahdotonta antaa selviä neuvoja, jotka pätisivät kaikkiin tilanteisiin.

Menestyvän Seven-Card Studin pelaajan tärkeimmät taidot

  • Tiukka käsien valinta (kärsivällisyys/itsekuri)
  • Kyky valita oikeat pöydät (erittäin tärkeää kaikissa pokeripeleissä)
  • Kuri (kyky odottaa hyvää kättä eikä jahdata toiseksi parhaalla kädellä)
  • Kyky lukea vastustajia
  • Rohkeutta panostaa/korottaa/maksaa (aggressiivisesti hyvillä vedoilla tai havaitulla parhaalla kädellä)
  • Ei ole altis tiltille
  • Kyky muistaa muiden pelaajien näkyvät kortit

Vertailu: Seven-Card Stud ja Texas Hold'em

Tärkeimmät erot Seven-Card Studin ja Texas Hold'emin välillä ovat ne, että Seven-Card Studissa:

  1. Ei ole yhteiskortteja.
  2. Alkupanosta ja bring-in-panosta käytetään sokkopanosten sijaan.
  3. Pelissä on viisi panostuskierrosta Hold'emin neljän sijaan.
  4. Pelaaja, jolla on paras käsi, aloittaa toiminnan jokaisella panostuskierroksella, paitsi ensimmäisellä kierroksella, jolloin alin näkyvin kortti aloittaa.
  5. Sinun täytyy muistaa kipatut näkyvät kortit.
  6. Pelaajia voi olla enimmillään kahdeksan.
  7. Positiosta ei ole hyötyä ennen korttien jakoa, sillä kortit määrittelevät kuka toimii ensin ja kuka viimeisenä jokaisella panostuskierroksella.
  8. Lyhyellä aikavälillä onni on isompi tekijä ja tämä tarkoittaa sitä, että normaali vaihtelu on suurempaa ja peli vaatii isompaa pelikassaa.

Rakenne ja alkupanokset

  1. Kaikille pelaajille jaetaan kaksi korttia kuvapuoli alaspäin (taskukortit) ja yksi kortti kuvapuoli ylöspäin (näkyvä kortti, tämä on ns. third street). Kortit jaetaan yksi kerrallaan.
  2. Pelaaja, jolla on pienin näkyvä kortti, joutuu asettamaan bring-in-panoksen.
  3. Panostaminen jatkuu myötäpäivään eli vasemmalle bring-in-panostajasta.
  4. Neljäs kortti jaetaan kuvapuoli ylöspäin. Toiminta alkaa pelaajasta, jolla on parhaat näkyvät kortit ja jatkuu myötäpäivään.
  5. Viides kortti jaetaan kuvapuoli ylöspäin. Toiminta alkaa pelaajasta, jolla on parhaat näkyvät kortit ja jatkuu myötäpäivään.
  6. Kuudes kortti jaetaan kuvapuoli ylöspäin. Toiminta alkaa pelaajasta, jolla on parhaat näkyvät kortit ja jatkuu myötäpäivään.
  7. Seitsemäs kortti jaetaan kuvapuoli alaspäin. Toiminta alkaa pelaajasta, jolla on parhaat näkyvät kortit ja jatkuu myötäpäivään.
  8. Kaikki jäljellä olevat pelaajat muodostavat korteistaan parhaan mahdollisen viiden kortin pokerikäden.

Alla olevasta taulukosta voi nähdä yleisimmän panostusrakenteen Seven Card-Studissa:

Limiitti Alkupanos Bring-in Avauspanostus
$1-$2 $0.25 $0.50 $1
$2-$4 $0.50 $0.75 $2
$3-$6 $0.75 $1.25 $3
$4-$8 $1 $2 $4
$5-$10 $1 $2 $5
$6-$12 $1 $2 $6
$8-$16 $2 $3 $8
$10-$20 $2 $4 $10
$15-$30 $3 $6 $15
$20-$40 $5 $10 $20
$30-$60 $5 $15 $30
$50-$100 $10 $20 $50
$75-$150 $25 $50 $75
$100-$200 $25 $50 $100

Tärkeimmät neuvot ja yleisimmät virheet

Tärkeimmät neuvot Limit Seven-Card Studiin

  1. Ole erittäin valikoiva aloituskäsissäsi: mikään ei ole tärkeämpää kuin valita oikeat aloituskädet tiettyihin tilanteisiin.
  2. Pöydän valinta: pelaa vain peleissä, joissa etu on sinulla. Pöydässä olisi hyvä olla ainakin kaksi heikkoa pelaajaa, kun istut alas.
  3. "Pelaa pelaajia vastaan": tee nopeasti arviointi vastustajistasi. Kuka pelaa keskinkertaisilla käsillä? Kuka kippaa aggression seurauksena? Kuka panostaa vedoilla? Kuka maksaa heikoilla käsillä tai vaikeilla vedoilla? Kuka bluffaa tai ketä voi bluffata?
  4. "Kasvata tai kippaa: kippaa tai panosta/korota (jos kertoimet ovat puolellasi). On syytä välttää pelkkää maksamista, ellei siihen ole hyvää syytä (kuten ansa vastustajalle).
  5. Muista näkyvät kortit: muista katsoa kaikkein vastustajiesi näkyneet kortit ja muista ne ulkoa. On erittäin tärkeää tietää, onko käsi niin sanotusti vielä elossa eli onko yksi tai useampi sen tärkeä kortti jo mennyt vai ei.
  6. Korota vahvoilla vedoillasi: aina kun saat hyvän vedon, kuten neljän värin neljännellä jaetulla kortilla, kannattaa aina miettiä korotusta maksun sijaan. Tällä liikkeellä voit saada vastustajasi luopumaan paremmasta kädestä ja saat itse edelleen vetää. 

Yleisimmät virheet Limit Seven-Card Studissa

  1. Pelaaja pelaa liikaa avauskäsiä.
  2. Ei kiinnitä huomiota jo jaettuihin kortteihin.
  3. Ei kippaa vaatimattomilla korteilla.
  4. Ei korota valiokäsillä ja antaa siten liian monen pelaajan vetää.
  5. Vetää kortteja, joilla saa todennäköisesti toiseksi parhaan käden. Esimerkiksi maksaa vastustajan korotuksen, kun vastustajalla on kuningas ja itsellä käsi kuten (5-5) J. Tässä tapauksessa osuma ja saatu kaksi paria antaa helposti toiseksi parhaan käden.
  6. Kiinnittää liikaa huomiota omaan peliin eikä vastustajien tekemisiin. Kuinka monta vastustajaa on mukana neljännellä kortin jälkeen? Korottiko joku kolmannella? Minkä tyylisiä pelaajia on mukana potissa? Näitä asioita pitää miettiä pelin aikana.
  7. Ei ole tarpeeksi aggressiivinen kolmannen (ei ota aloitetta), neljännen tai viidennen (ei pelaa kättä loppuun/suojele sitä) kortin jälkeen.
  8. Maksaa aina riverille asti ilman riittäviä pottikertoimia.
  9. Maksaa liian usein eikä korota, kun pitelee parasta kättä.
  10. Valikoi pöydät huonosti.

Pelaaminen kolmannen kortin jälkeen

Yleisiä neuvoja kolmannen kortin jälkeiselle panostuskierrokselle

Tärkeimmät päätökset Seven-Card Studissa tehdään kolmannen kortin jälkeisellä panostuskierroksella. Sinun pitää päättää, pelaatko käden vai et ja jos pelaat, miten pelaat sen. Osa käsistä toimii paremmin usean pelaajan potissa ja osa vain harvan pelaajan potissa. Usean pelaajan potissa hyvin toimivat vetokädet, kuten kolmen kortin väri, kolmen kortin suora ja näiden kahden yhdistelmät. Harvan pelaajan potissa parhaiten toimivat isot parit. 

Yksi arvokkaimmista taidoista Seven-Card Studissa on kyky valita hyvin tarkalla seulalla pelattavat kädet. Liian usean aloituskäden pelaamisessa ongelmana on se, että virheet yhdistyvät ja kasautuvat myöhemmillä kierroksilla. Saatat esimerkiksi aloittaa kädellä, jossa ei ole mitään ja myöhemmillä kierroksilla saada sille vedon, vaikka sinun ei olisi alun perin kättä edes pitänyt pelata. Tällaiset virheet käyvät pidemmän päälle hyvin kalliiksi.

Sinun on syytä miettiä monia näkökohtia, kun päätät, mitkä kädet aiot pelata. Huomioi seuraavat asiat:

  1. Mitkä kortit ovat  poissa pelistä?
  2. Kuinka monta pelaajaa on mukana potissa, kun on sinun vuorosi toimia?
  3. Onko pöytä tiukka vai löysä?
  4. Montako pelaajaa pöydässä istuu?
  5. Onko pottia korotettu? Jos on, niin kenen toimesta ja miltä paikalta?
  6. Mikä on oma positiosi suhteessa korottajaan?

Tärkeimpiä mietittäviä asioita ovat se, mitkä kortit ovat poissa pelistä ja se montako pelaajaa potissa on mukana. Näiden kahden tekijän yhteisvaikutus saattaa joskus aiheuttaa sen, että joskus on oikein heittää paras käsi pois kolmannen kortin jälkeisellä panostuskierroksella. Sinulla voi esimerkiksi olla usean pelaajan potissa kädessäsi yhdistelmä (J-J)7 ja huomaat, että kaksi muuta jätkää ja yksi seiska on jo jaettu muille pelaajille. Tällöin sinun on syytä kipata, vaikka kukaan ei olekaan saanut parempaa paria tai edes esittänyt isompaa näkyvää korttia kuin jätkä.

Todennäköisyys sille, että kätesi on paras vielä siinä vaiheessa, kun kaikki kortit on jaettu, on aivan liian pieni oikeuttamaan maksun tai korotuksen. Voit pelata tämän käden silloin, kun olet sellaisessa positiossa, että voit yrittää varastaa alkupanokset (potissa on jo tässä vaiheessa mukana hyvin vähän pelaajia) tai kun käynnissä on usean pelaajan potti ja tarvitsemasi kortit ovat vielä eläviä.

Ja vaikka on ensiarvoisen tärkeää, että tiedät, mitkä kortit on jaettu kolmanneksi, et voi jättää hommaa tähän, vaan sinun on jatkossakin seurattava, mitä kortteja jaetaan esiin.

Aloituskädet

On erittäin tärkeää katsella ympärillesi pöydässä ja huomioida onko kätesi niin sanotusti elossa. Useimmat heikot parit, suoran vedot, värin vedot ja niin edelleen, ovat pelattavia silloin, kun korttisi ovat vielä täysin elossa.

Voit esimerkiksi alussa saada yhdistelmän (T 9) 8 . Tämä käsi on huomattavasti vahvempi, jos kaikki seiskat ovat vielä pelissä sen sijaan, että kaksi niistä on jo jaettu pois. Jos kaikki seiskat ja jätkä ovat jo poissa pelistä, kätesi on jo lähes kuollut. Ainoa poikkeus tästä yleissäännöstä on se, että kädessäsi on ässäpari tai kunkkupari ja näkyvillä ei ole ässää toisella pelaajalla. Tämä käsi voidaan pelata useimmissa tapauksissa, vaikka se olisi jo lähes täysin kuollut.

Jotta voisit helpommin saada käsityksen siitä, millaisen aloituskäden pitäisi olla, olemme koonneet alle listan parhaista aloituskäsistä.

1.    Kolmoset. Suoraan ensimmäisellä kolmella kortilla ajettuna. Aloittaen ässistä ja alaspäin siirtyen.
2.    Isot parit AA-JJ. Käsi on vahvempi, kun pari on piilossa ja se voidaan pelata petollisemmin. Kikkeri on myös tärkeä; (J-J) A on vahvempi kuin (J-J) 2.
3.     Isot peräkkäiset suittarit, kuten (A K ) Q, (K Q) J tai (J T) Q .
4.    Keskiparit TT-88 ja keskisuuret peräkkäiset suittarit, kuten (J T) 9, (T 9) 8 ja (9 8) 7 .
5.    Isot lähes perättäiset suittarit, kuten (A Q) J, (K J) T  tai (A K) T .
Kaikki yllä mainitut kädet ovat vahvoja aloituskäsiä Seven-Card Studissa.

Alkupanosten varastaminen

Hyvä tapa kasvattaa voittojaan on alkupanosten varasteleminen. Tavallisessa pelissä saat yleensä voitolliseen peliin riittävät pottikertoimet, jos onnistut varastamisessa noin 40 prosenttia kerroista, kun sitä yrität. Itse asiassa et tarvitse edes aivan näin hyviä kertoimia, sillä toisinaan voitat potin, vaikka joku lähtisi mukaan pelaamaankin siitä.

Esimerkki tällaisesta tilanteesta on pelottavan kortin saaminen näkyville (yleensä ässä tai kuningas, joka ilmestyy noin 12 % todennäköisyydellä) neljännellä kortilla. Tässä tilanteessa voit voittaa potin panostamalla ja esittämällä isoa paria. Vastustajasi saattaa useimmiten kipata pienen parin neljännellä kortilla, jos olet itse ollut aggressiivinen osapuoli ja sinulla on näkyvillä isompia kortteja kuin hänen parinsa.

Toinen syy varastella alkupanoksia on se, että se lisää petollisuutta peliisi. Jos korotat aina vain käsillä, jotka sallivat korottamisen, et koskaan saa toimintaa pottiin ja siten et myöskään voita niin paljon kuin voisit. Aina kun olet varastamassa, sinun on syytä miettiä vastustajasi näkyviä kortteja.

Yleisesti voidaan sanoa, että varastamista kannattaa miettiä silloin, kun sinulla on näkyvillä isoin tai toiseksi isoin kortti. Hyvä sauma varastaa tulee silloin, kun sinulla on näkyvillä toiseksi isoin kortti ja pelaajan, jolla on näkyvillä isoin kortti, vuoro on vasta tulossa.

Tämä luo illuusion siitä, että sinulla on oikeasti käsi, sillä korotit sillä isompaa korttia vastaan. Kun yrität tätä liikettä, sinun pitää aina miettiä millainen pelaaja pitelee isointa korttia. Jos kyseessä on hyvä ja aggressiivinen pelaaja, suhtaudu varastamiseen varovaisemmin. Jos joskus epäilet, että toinen pelaaja yrittää varastaa, voit yrittää itse uudelleen varastamista. Hyvä hetki tehdä tämä liike on silloin, kun sinulla on näkyvissä isompi kortti kuin vastustajallasi ja kädelläsi on muutenkin lisäarvoa, kuten kolmen kortin värin veto. Koska olit joka tapauksessa ajatellut maksavasi, voit aivan hyvin myös uudelleen korottaa, jos näyttää todennäköisesti siltä, että vastustajasi yrittää varastaa.

Jos olet mukana tiukassa pelissä, pystyt varastamaan, jos istut aikaisemmassa positiossa ja näkyvä korttisi on ässä tai kuningas. Löysässä pelissä tämä on yleensä virheliike, sillä mahdollisuudet onnistuneeseen varkauteen ovat paljon pienemmät. Yleisesti voidaan sanoa, että ei pitäisi yrittää varastamista silloin, kun näkyvä korttisi on sama kuin mikä myös vastustajalla on kädessään. Vastustajasi tietää, että on epätodennäköisempää, että sinulla todella on käsi, jota esität. On myös oletettavaa, että kätesi ei tule parantumaan, jos joku päättää pelata sinua vastaan.

Suoraan jaettujen kolmosten pelaaminen

Tilastojen mukaan saat kolmella ensimmäisellä jaetulla kortilla suoraan kolmoset kerran 425 kerrasta. Tämä on vahvin käsi, jolla voit aloittaa, mutta se ei välttämättä tarkoita sitä, että sinun olisi aina slouvattava se. Löysässä pelissä, jossa moni pelaaja osallistuu toimintaan laajalla käsivalikoimalla, hidastelu on lähes aina väärä tapa pelata.

Hyvä hetki slouvata on silloin, kun et halua paljastaa kättäsi. Voi esimerkiksi käydä niin, että kuningas korottaa ja sen jälkeen ässä korottaa. Jos tämän jälkeen vielä korotat esimerkiksi kolmella kakkosella, ilmoitat pöydälle, mitä pitelet kädessäsi. Tässä tapauksessa on vain parempi maksaa ja paljastaa todellinen voimasi vasta myöhemmillä panostuskierroksilla.

Poikkeustapaus voisi olla kyseessä silloin, jos olet jatkuvasti pelannut löysästi luodaksesi itsellesi pöytäimagon tai olet säännöllisesti korottanut vaikka kolmen värillä. Näissä tapauksissa voit pelata käden täydellä kaasulla kolmannelta kortilta eteenpäin. Kun slouvaat kolmoset, on yleensä parasta odottaa viidettä tai kuudetta jaettavaa korttia, ennen kuin teet ensimmäisen korotuksen. Nämä päätökset pitäisi perustaa siihen, mitä vastustajillasi todennäköisesti on käsissään, kuinka moni pottiin osallistuu ja kuinka iso potti on.

Isojen parien pelaaminen

Isoja pareja ovat AA-JJ. Nämä kädet pitää lähes aina pelata. Ainoa tilanne, milloin isot parit pitää kipata, on silloin kun epäilet, että vastustajallasi on vielä isompi pari tai kätesi on jo kuollut (molemmat jäljellä olevat kortit on jo jaettu pois). Jätkäparikin pitää joskus kipata, jos sinulla on huono kikkeri ja takanasi on vielä vuorossa monta isoa korttia.

Yksi paikka kipata on vielä silloin, kun pottia on korotettu ja uudelleen korotettu sellaisten pelaajien toimesta, joilla on isompi näkyvä kortti kuin sinun parisi. Sinulla voi esimerkiksi olla jätkäpari, kuningas korottaa, mutta välittömästi perään ässä korottaa ennen sinun vuoroasi. Muista, että kahden kortin väri tai suora antaa lisäarvoa kädellesi. Joten ennen kuin kippaat ison parisi, mieti aina toimintaa jaossa ja vastustajiasi, jotka jaossa ovat toimineet. Jos yhden vastustajasi ensimmäinen näkyvä kortti pariutuu ja sinulla ei ole neljän suoraa tai väriä, on yleensä oikein luopua isosta paristaan.

Pienten ja keskikokoisten parien pelaaminen

Kun päätät, pelaatko keskiparit vai et, mieti aina alla lueteltuja näkökohtia (kaksi ensimmäistä ovat tärkeimmät):

1.    Jos et ole sellaisessa asemassa, että voit varastaa, varmista, että kaikki korttisi ovat eläviä ennen kuin päätät pelata.
2.    Onko sinulla vahva kikkeri?
3.    Mitkä ovat muut näkyvät kortit?
4.    Onko peli tiukkaa vai löysää?
5.    Kätesi on vahvempi, kun pari on piilossa.
6.    Kahden suora ja kahden väri antaa parillesi lisäarvoa.

Yleisesti ottaen sinun pitäisi kipata keskiparisi korotetussa potissa, jollei sinulla sitten ole vahvempi kikkeri kuin se pari, mitä korottaja esittää.

Kun sinulla on keskipari ja näkyvillä ei ole pariasi isompia kortteja, sinun pitää lähes aina korottaa kädelläsi. Jos sinulla on vahva kikkeri parillesi, siitä on tiettyä etua. Voit esimerkiksi esittää isompaa paria kuin mitä sinulla todellisuudessa on ja tietysti se myös lisää mahdollisuuksiasi saada paras kaksi paria. Jos potti on korotettu ja sinulla on keskipari hyvällä kikkerillä, sinun pitää maksaa. Jos potti on korotettu ja uudelleen korotettu, sinun pitää yleensä kipata, olipa kädelläsi mitä lisäarvoa tahansa.

Kolmen kortin värin pelaaminen

Se miten pelaat kolmen kortin värin, riippuu hyvin pitkälle neljästä tekijästä:
1.    Kuinka isoja korttisi ovat?
2.    Kuinka moni korteistasi on elävä?
3.    Mikä on näkyvä korttisi?
4.    Mikä on positiosi?

Nämä tekijät vaikuttavat suuresti siihen, miten tämän tyyppiset kädet tulisi pelata. Jotkin kolmen kortin värit pelaavat paremmin vain yhtä vastustajaa vastaan ja toiset pelaavat paremmin monen pelaajan potissa. Jos kaikki värin korttisi ovat eläviä, mutta mitkään parin korttisi eivät ole, silloin kädellä on parempi pelata monen pelaajan potissa. Tämä johtuu siitä, että sinun on mitä todennäköisimmin saatava värisi täyteen, jos haluat voittaa potin. Tätä ei tapahdu läheskään niin usein kuin sitä, että potti viedään parilla, joten sinun pitää varmistua siitä, että potti on riittävän iso silloin, kun todella värisi saat. Muista, että jos kaikki värin korttisi ovat eläviä, kätesi on lähes aina pelattava. Jos sinulla on korkeita näkyviä kortteja, sinun pitää lähes aina korottaa, kun olet ensimmäisenä vuorossa. Tämä strategia toimii hyvin yhdessä alkupanosten varastamisen strategian kanssa, sillä se lisää petollisuutta peliisi.

Kolmen kortin suoran pelaaminen

Kolmen kortin suorat eivät yleensä ole yhtä vahvoja kuin kolmen värit. Siitä huolimatta ne voivat toki olla tuottoisia käsiä. Mieti seuraavia tekijöitä, ennen kuin päätät pelata kolmen suoran:

1.    Kuinka isoja korttisi ovat?
2.    Kuinka moni korteistasi on elävä?
3.    Mikä on näkyvä korttisi?
4.    Onko sinulla myös kahden väri?
5.    Mitä muita kortteja on pöydässä?
6.    Millaisia pelaajia potissa on ja kuinka monta?
7.    Paljonko pelaaminen maksaa sinulle?
8.    Kuinka hyvin vastustajasi pelaavat?

On ilmiselvää, että mitä useampi tekijä on puolellasi, sitä suositeltavampaa on, että pelaat käden.

Kun potti on korotettu ja uudelleen korotettu, pelaa kolmen suorat vain siinä tapauksessa, jos korttisi ovat eläviä, jos sinulla on isoja kortteja ja/tai kahden väri. Kun sinulla on pieni kolmen kortin suora kaikki eri maata, kuten esimerkiksi (7 8) 9 , tärkeintä on miettiä sitä, miten eläviä kutoset ja kympit ovat. Yleensä ei kannata pelata kolmen kortin suoran väliin vedolla, ellei sinulla ole isoja kortteja ja/tai kahden kortin väriä sekä elävää välikorttia suoraan. Esimerkiksi käsi kuten (Q J) 9 , voidaan pelata, jos yhtään kymppiä ei ole jo jaettu ja vaikuttaa siltä, että voit voittaa potin, jos saat jomman kumman taskukorteistasi pariutumaan.

Käsi vastaan käsi

Tässä muutama tietokonesimulaatio mielenkiintoisista käsi vastaan käsi -tilanteista.


Käsi A         Käsi B         Kuolleet kortit     Voittoprosentti
(A A) 7 (Q Q) 7     ei kuolleita    Käsi A voittaa 66.6%
(A A) 7 (Q Q) 7    ei kuolleita    Käsi A voittaa 63.9%
(A A) 6 (9 9) J     ei kuolleita    Käsi A voittaa 61.4%
(K K) 8 (Q Q) A     ei kuolleita    Käsi A voittaa 55.8%
(A A) 7 (J 6) 2     ei kuolleita    Käsi A voittaa 68.4%
(A A) 7 (J 6) 2    5, Q     Käsi A voittaa 72.7%

Kuolleitten korttien vaikutus

Alla on muutamia taulukoita, joista näet, kuinka paljon mahdollisuutesi saada tietty käsi muuttuvat sen mukaan, kuinka moni kortti on kuollut.

Käsi: Kolmen väri Todennäköisyys väriin (%)
0 pataa kuollut    23.6%
1 pataa kuollut     19.6%
2 pataa kuollut    15.8%
3 pataa kuollut    12.3%
4 pataa kuollut    9.1%
Käsi: (5 5) A Todennäköisyys ässä pöytään tai kolmoset (%)

Ässien lukumäärä ja 5  kuollut: 0
41.0%
Ässien lukumäärä ja 5  kuollut: 1
34.1%
Ässien lukumäärä ja 5  kuollut: 2
26.5%
Ässien lukumäärä ja 5  kuollut: 3
18.3%
Ässien lukumäärä ja 5  kuollut: 4
10.5%
Käsi: (6 7) 8 9  Todennäköisyys suoralle (%)

lukumäärä 5 ja T  kuollut: 0
49.8%
lukumäärä 5 ja T  kuollut: 1
44.8%
lukumäärä 5 ja T  kuollut: 2
39.4%
lukumäärä 5 ja T  kuollut: 3
33.8%
lukumäärä 5 ja T  kuollut: 4
27.8%

Täytä vaadittavat kentät!

Lähetys epäonnistui!

Odota 3 minuuttia kommentoidaksesi uudestaan

Ei kommentteja

Pokerlistings blogi »